Plocka fram granen eller hugga den?

Det är en diskussion som jag med största sannolikhet garanterar har försekommit i nästintill alla hem - Plastgran eller riktig gran!
Själv hade vi plastgran när jag var liten, tills lillasyrran helt plötsligt blev allergisk och förstörde allt. Vi åkte till ICA Maxi och köpte en plastgran och nästkommande jular så var det doftfritt i huset och 0% barr vid paketen.
Värst av allt är att idag har jag och fästmannen samma plastgran, samma doftfria atmosfär och samma 0% barr vid paketen. Alla jular, år efter år. Det känns så antiJul med plastgran, fast även den mest jultokiga måste erkänna att det är skönt att inte behöva dammsuga var dag tills mars för att få bort alla små, stickande granbarr.
Frågan är nu vad vi ska göra iår, föreslog att vi skulle köpa en mysig gran från Scouterna när tiden väl är inne (jippi!) men oron kommer över mig ändå, kommer vi sitta här med plastgran i år igen?

Vad tycker du, plastgran eller riktig gran?






Julgranen årgång 2007



/J(ul)ohanna

Kommentarer
Postat av: Julhuset

Riktig gran om man inte är allergisk, helst när odlad mest ekovänligast.

Länkar till dig.



Annika

2008-11-08 @ 15:38:59
URL: http://www.julhuset.blogspot.com
Postat av: Tomtens Dotter

Plastgran. Det luktar jul då.

(ja du läste rätt...)

2008-11-13 @ 22:36:42
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktig gran, inget snack om saken! Om man inte har en rikrigt giltig anledning till att ha plast.



Kram

/Johanna

2008-11-23 @ 19:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0